
Sportmarketing
Waarom merken steeds meer budget richting sportmarketing verschuiven.
In 2018 werd wereldwijd bijna 70 miljard dollar besteed aan sportsponsoring. Dat is een stijging van bijna 50% ten opzichte van 2008. Experts voorspellen dat de stijgende trend zich ook in de komende jaren zal verderzetten. Er zijn wel twintig goeie redenen op te noemen waarom sportsponsoring en sportmarketing goeie investeringen zijn voor elk merk, hier zijn er alvast vier.
Het bereik
Voetbal is en blijft een gigantisch populaire sport. Hierdoor halen voetbalclubs een enorm bereik, waarvan partners mee profiteren.
Social Media
Merken uit de voetbalwereld (denk aan clubs, maar ook spelers of sportmerken) zijn bij de populairste op sociale media.
Employer Brand
Bedrijven die zich aan een sportmerk linken worden beter gepercipieerd op de arbeidsmarkt en vullen sneller vacatures in.
Tastbare ROI
Profclubs hebben doorgaans overeenkomsten met data-bedrijven die hen ROI-rapporten aanleveren voor hun partners.