Veelgestelde vragen - FAQ

RELEGATION PLAY-OFFS

In de Relegation Play-offs worden in 1 groep, met behoud van de punten uit de competitie, de degradatieplaatsen bepaald tussen de nummers 13 tot en met 16 van de reguliere competitie.

Onze Kerels nemen het dus op tegen Beerschot, STVV & Cercle Brugge.

De nummers 3 & 4 van deze groep, na 6 wedstrijden, degraderen, nummer 1 redt zich. Het nummer 2 speelt nog een barrageduel (heen & terug) tegen het nummer 3 uit de Challenger Pro League (die wordt bepaald na eigen play-offs) voor behoud of degradatie. De heenwedstrijd wordt op het veld van de 1B-club afgewerkt, de terugwedstrijd op het veld van de 1A-club.

Bij een gelijk aantal punten na 6 wedstrijden, is de rangschikking na de reguliere competitie doorslaggevend.

De kalender voor de Relegation Play-offs kan je raadplegen via deze link.

Kocht je een (halfseizoen-)abonnement dit seizoen? Dan is de regeling voor de Play-offs voor jou heel eenvoudig.

Alle thuiswedstrijden van de Relegation Play-offs, inclusief een eventuele barrage-thuiswedstrijd, zijn inbegrepen in jouw abonnement.

Je hoeft dus niets te doen! Je kan met je huidige abonnementskaartje binnen op deze wedstrijden.

Vouchers via ticketacties kunnen ook voor de thuiswedstrijden in de Relegation Play-offs (excl. een eventuele barrage-thuiswedstrijd) worden ingezet.

TICKETS

Zit je even vast in ons ticketing-systeem? Vaak komt het probleem doordat er 2 tickets op 1 naam staan in het winkelmandje. Sinds dit seizoen is het namelijk verplicht vanuit de Pro League dat ieder individueel ticket op 1 naam staat.

Hier leggen we uit hoe je dit kan doen.

  1. Surf naar tickets.kvk.be
  2. Kies een wedstrijd en reserveer jouw plaats(en).
  3. Vul bij ‘identifier’ jouw e-mailadres in, zo voeg je een ticket toe op naam
    Opgelet: per ticket moet er een unieke identifier ingevuld worden.
  4. Kies het juiste kopertype: ‘Volwassene’ of ‘Kind -12’
  5. Vul rechtsonder jouw voucher code in
  6. Je ontvangt, na betaling, jouw e-ticket in je mailbox

Probeer je even in een andere internet-browser? Wij adviseren om te werken met Google Chrome of Firefox. Doe een nieuwe poging om je transactie af te ronden. Laat dan niet te veel tijd verstrijken als je op de betaalterminal zit. Probeer dit in één vlotte handeling af te ronden.

Ondervind je nog steeds problemen, neem dan even contact met ons secretariaat via info@kvk.be.

Vrienden en Familie stelt je in staat om verschillende accounts aan elkaar te koppelen zodat je makkelijk meerdere tickets/abonnementen samen kunt afrekenen en zo ook verschillende plaatsten naast elkaar kunt selecteren.

Het stappenplan vind je hier.

Je vindt je accountnummer of mailadres terug in het ticketsysteem nadat je ingelogd bent.

Het stappenplan vind je hier.

Je kan je vragen kwijt in de chatbot in de ticketshop, via info@kvk.be of geef een seintje op 056 96 01 90.

Alle info vind je hier.

Ons 17de opeenvolgende seizoen in de Jupiler Pro League is er opnieuw één met 16 clubs. We frissen het competitieformat nog eens op. Alle info lees je hier.

De kalender voor het seizoen 2024/2025 kan je hier vinden.

MyKVK

MyKVK is een exclusief lidmaatschap voor al onze (halfseizoen-)abonnees. Dit lidmaatschap is automatisch inbegrepen in het (halfseizoen-)abonnement.

Al onze (halfseizoen-)abonnees zullen in het seizoen 2024-2025 dus automatisch ook MyKVK-leden worden. Dit unieke lidmaatschap is in eerste instantie ook alleen voor hen voorbehouden.

Onze MyKVK-leden, onze (halfseizoen-)abonnees, genieten door hun MyKVK-lidmaatschap van 4 grote voordelen:

  • Exclusieve content
  • Beslissingsrecht
  • Voorrang
  • Kortingen

Meer dan ooit zal je betrokken worden bij de werking van onze club en zal je mee de toekomst bepalen. Benieuwd naar de voordelen en inhoud van MyKVK? Klik hier voor meer info.

Bij de online aankoop van een (halfseizoen-)abonnement word je automatisch MyKVK-lid.

Ben je langsgeweest in ons secretariaat? Volg dan even de stappen hieronder.

Hoe MyKVK activeren?

Stap 1: Rechtsboven op de website zie je ‘aanmelden’, daar kan je je registreren.

Stap 2: Klik op “account aanmaken” en vul jouw gegevens in. Belangrijk hierbij is dat je hetzelfde e-mailadres invult als op het secretariaat.

Stap 3: Je ontvangt een bevestigingsmail, klik vervolgens op de knop ‘activeren’.

Stap 4: Proficiat! Je KVK-account is aangemaakt.

Stap 5: ’s Nachts wordt onze database bijgewerkt. Jouw (halfseizoen-)abonnement wordt, via je e-mailadres, gekoppeld aan jouw account. Je bent nu MyKVK-lid!

Was je vorig jaar of 2 seizoenen geleden (halfseizoen-)abonnee? Log je dan gewoon in op de website. Dan is jouw account opnieuw geactiveerd.

KVK Paycard

Neen! Je abonnement fungeert als én abonnement én KVK Paycard. Je kan dus perfect je geld opladen op je KVK-abonnement.

Je kan jouw paycard online opladen! Hoe gaat dit in zijn werk?

  1. Log in met jouw KVK-account in onze ticketshop.
  2. Klik op ‘LAAD HIER JOUW PAYCARD OP’.
  3. Vul jouw kaartnummer in (je vindt dit nummer, dat begint met 06, op de achterkant van jouw paycard of abonnement) en druk daarna op enter. Nu verschijnt jouw huidige saldo.
  4. Via de schuifbalk kan je het oplaadbedrag kiezen. Je kan een oplaadbedrag tussen 1 en 100 euro kiezen. Alle MyKVK-leden, (halfseizoen-)abonnees, krijgen bij oplading vanaf 20 euro op hun abonnement 10% extra! Kocht je jouw abonnement 2024-2025 voor 15 juli, dan wordt dat 19%
  5. Klik vervolgens op ‘samenvatting’ om door te gaan naar de betaling. Na een succesvolle betaling staat het geld meteen op jouw paycard.

Je kan je paycard uiteraard ook nog steeds opladen op het secretariaat tijdens de week of aan de oplaadpunten in het stadion op wedstrijddagen.

Wil je saldo’s samenvoegen? Dan moet je langskomen op het secretariaat tijdens de week.

Praktisch

Het secretariaat van KV Kortrijk bevindt zich in de Moorseelsestraat 111b, in Kortrijk. Het situeert zich rechtover parking Wembley. Je vindt het secretariaat links van het stadion, aangeduid door ‘ticket -en fanshop’.

Het secretariaat is elke werkdag open van 14u tot 17u30. Gewijzigde openingsuren worden meegedeeld via de website en de andere KVK-kanalen.

Dit is geen probleem. We blokkeren je verloren abonnement en voor € 5 krijg je een nieuw abonnement. Dit moet afgehaald worden in het secretariaat van KVK tijdens de openingsuren op vertoon van je identiteitskaart. Indien er nog geld op het verloren abonnement stond, kan dit overgezet worden op het nieuwe abonnement.

Het saldo op een KVK Paycard kan niet gerecupereerd worden en is dus verloren. Om dit te voorkomen raden we aan om je geld op je abonnement te zetten of om met je bankkaart te betalen.

Spreek de ticketsuppoosten die vooraan aan de toegangspoorten staan aan en zij zullen je verder helpen.

Daarna is het belangrijk dat je vóór de volgende thuiswedstrijd tijdens de openingsuren in het secretariaat langskomt om het probleem op te lossen. Het secretariaat is niét open op de wedstrijddag.