Veelgestelde vragen - FAQ

Praktisch

Er geldt een voorrangsperiode van 2 weken (15 juni tot en met 28 juni), in die periode kunnen enkel huidige abonnees (leden) hun abonnement verlengen. Dit wil zeggen dat je je huidige plaats kunt verlengen of een andere plaats kan kiezen in het stadion.

Je kan dit op twee manieren doen:

    • Online: via deze link
    • Secretariaat: Je kan je abonnement ook persoonlijk komen verlengen of aankopen in het secretariaat van KVK. Het secretariaat is iedere werkdag open van 14u00 tot 17u30.

Je kan je abonnement snel en gemakkelijk online hier verlengen of in het secretariaat van KV Kortrijk. Let op, je abonnement snel en gemakkelijk online aankopen levert je een voordeel van € 10 op.

Voor abonneehouders (leden) geldt een voorrangsperiode van 2 weken, van 15 juni tot en met 28 juni. Je zitje van vorig seizoen wordt voor 2 weken lang gereserveerd en in die periode kunnen enkel huidige abonnees (leden) verlengen.

Ja, tijdens de voorrangsperiode kan dit. Na de voorrangsperiode van twee weken gaat je zitje in de vrije verkoop en kan iedereen deze zitplaats selecteren.

Als particulier kan je slechts 1 abonnement per persoon hebben. Abonnementen zijn ten allen tijde persoonsgebonden en voor individueel gebruik. Met het oog op volgend seizoen is het van groot belang om alle contactgegevens correct en persoonlijk in te vullen. Enerzijds om te kunnen genieten van alle voordelen van het MyKVK lidmaatschap. Anderzijds om ervoor te zorgen dat jullie correct geïnformeerd worden bij veiligheidsmaatregelen die opgelegd worden of wanneer er met een beperkte capaciteit van toeschouwers moet gevoetbald worden.

Er is een voorrangsperiode van 2 weken (15/06 tot en met 28/06) voorzien voor mensen die vorig jaar een abonnement hadden. Dat wil zeggen dat uw zitplaats in ‘mijn bestellingen’ gereserveerd is, gedurende 2 weken. Je hoeft je dus maar aan te melden in je online account, naar ‘mijn bestellingen’ te gaan en af te rekenen. Je abonnement van vorig jaar zit dus automatisch in ‘mijn bestellingen’.

 

Na die voorrangsperiode komt uw zitje in de vrije verkoop en kan iedereen hier een abonnement kopen.

Je stuurt best een mail naar info@kvk.be. Vermeld zeker ook je reservatienummer en het e-mailadres waarmee je abonnement geregistreerd is. Waarschijnlijk is je online profiel (e-mailadres) niet gekoppeld aan je abonnement.

Deze voorrangsperiode is een extra voordeel voor onze huidige abonnees (leden). Zo krijgen zij de kans om als eerste hun abonnement voor volgend seizoen aan te kopen. Het is een extra voordeel want in deze periode kan een niet-abonnee geen abonnement aankopen, zo ben je als huidige abonnee zeker dat je als eerste de kans krijgt om te verlengen. Op deze manier heb je meer kans om een wedstrijd bij te wonen, waarbij een beperkt publiek toegelaten wordt.

Het is niet mogelijk om onderstaande abonnementen online aan te schaffen:

  • Familieabonnement
  • KV Kidsabonnement
  • UitPas abonnement
  • Generation 19 abonnement
  • JGK (Jeugd Groot Kortrijk voetbalploeg abonnement)

Als nieuwe abonneehouder kan je een nieuw abonnement aankopen vanaf 29 juni. Je kan je abonnement snel en gemakkelijk online aankopen via deze link of in het secretariaat van KV Kortrijk.

Je kan je abonnement elke werkdag afhalen tussen 14u en 17u30 in ons secretariaat. Breng je identiteitskaart of bevestigingsmail mee. Gewijzigde openingsuren worden meegedeeld via de website en de andere KVK kanalen.

Het secretariaat van KV Kortrijk vind je in de Moorseelsestraat 111b, in Kortrijk. Het situeert zich rechtover parking Wembley. Je vindt het secretariaat links van het stadion, aangeduid door ‘ticket -en fanshop’.

  • Maandag tot vrijdag
  • 14u tot 17u30
  • Gewijzigde openingsuren worden meegedeeld via de website en de andere KVK kanalen

Afgeronde transacties worden meteen verwerkt door onze collega’s. Meestal krijg je deze een week na je bestelling thuis in de bus.

Dit is geen probleem. We blokkeren je verloren abonnement en voor € 5 krijg je een nieuw abonnement. Dit moet afgehaald worden in het secretariaat van KVK tijdens de openingsuren op vertoon van je identiteitskaart. Indien er nog geld op het verloren abonnement stond, kan dit overgezet worden op het nieuwe abonnement.

Het saldo op een KVK Paycard kan niet gerecupereerd worden en is dus verloren. Om dit te voorkomen raden we aan om je geld op je abonnement te zetten of om met je bankkaart te betalen.

Alle 15 thuiswedstrijden van seizoen 20 – 21 (exclusief Play-Off) zijn inbegrepen in je abonnement. Bekerwedstrijden of uitwedstrijden zitten niet in je abonnement.

Spreek de ticketsuppoosten die vooraan aan de toegangspoorten staan aan en zij zullen je verder helpen.

Daarna is het belangrijk dat je vóór de volgende thuiswedstrijd tijdens de openingsuren in het secretariaat langskomt om het probleem op te lossen. Het secretariaat is niét open op wedstrijddag.

Als rolstoelgebruiker koop je je abonnement in het secretariaat van KVK. Indien je permanent rolstoel gebonden bent, heb je recht op een gratis abonnement. Je kan maximum één begeleider meenemen, die betaald dan een abonnement aan € 149 en zit ook in de rolstoelzone tijdens een match. De rolstoelzone bevindt zich onder vak A in tribune 1. Beide abonnementen dienen gelijktijdig aangekocht te worden in het secretariaat van KVK. Indien je verdere vragen hebt, neem gerust contact op met ticket@kvk.be .

Neen, door de vernieuwde competitieformule in seizoen 2020-2021 zitten de Play-Off I of Play-Off II wedstrijden niet inbegrepen in je abonnement.

Prijzen

Een volwassen abonnement heb je al vanaf € 139, een KV Kidsabonnement al vanaf € 79.

Alle formules vind je op DEZE pagina, net zoals alle voordeeltarieven.

Je kan je abonnement snel en gemakkelijk online verlengen via wedoenvoort.be of in het secretariaat van KV Kortrijk. Let op, je abonnement snel en gemakkelijk online aankopen levert je een voordeel van € 10 op.

Voor abonneehouders (leden) geldt een voorrangsperiode van 3 weken, van 15 juni tot en met 5 juli. Je zitje van vorig seizoen wordt voor 3 weken lang gereserveerd en in die periode kunnen enkel huidige abonnees verlengen.

Een kind (jonger dan 12 jaar of geboren na 1 januari 2008) vergezeld van een volwassen begeleider (18+), heeft recht op een gratis KV Kids abonnement. Een KV Kidsabonnement kan je enkel aankopen in het secretariaat van KV Kortrijk en kan je enkel aankopen voor tribune 4 (familietribune).

Kind jonger dan 12 jaar + 1 volwassenen? Dan heb je recht op een familieabonnement! Een familieabonnement is de overkoepelende term van het KV Kidsabonnement. Een familieabonnement kan je enkel aankopen in het secretariaat van KV Kortrijk en kan je enkel aankopen voor tribune 4 (familietribune).

Tussen 13 en 25 jaar? Dan heb je recht op een Generation 19 abonnement.

Indien je vorig jaar een Generation 19 abonnement had, dan kan je dit online verlengen door in ‘Mijn Bestellingen’ te gaan kijken.

Een abonnement voor Generation 19 kan ook op het secretariaat van KV Kortrijk bekomen worden. Vergeet zeker niet jouw identiteitskaart en/of jouw studentenkaart mee te brengen naar het secretariaat.

Om wachttijden te vermijden aan het loket, raden we je aan om je Generation 19 abonnement online te verlengen (enkel voor huidige abonnees!)

Bij KVK kunnen mensen in kansarmoede genieten van een voordeeltarief dankzij UiTPAS. Om recht te hebben op dit voordeeltarief moet je beschikken over een UiTPAS tegen kansentarief, deze kan aangevraagd worden bij het OCMW of de Welzijnsschakel van jouw gemeente. Dit geldt enkel voor een UitPas uit regio Zuid-West-Vlaanderen. Een abonnement met UitPas tarief kan enkel op het secretariaat van KV Kortrijk bekomen worden. Vergeet zeker niet jouw identiteitskaart en jouw UitPas mee te brengen naar het secretariaat.

Let op: er zit een vervaldatum op je UitPas tegen kansentarief, check dus zeker de geldigheidsdatum door langs te gaan bij je Welzijnshuis.

Dat kan! Als jeugdspeler van één van bovenstaande ploegen heb je recht op een Jeugd Groot Kortrijk (JGK) abonnement. Dit abonnement kan enkel aangekocht worden in het secretariaat van KVK. Hiervoor neem je de bevestigingsbrief van je ploeg mee (te verkrijgen bij je jeugdvoorzitter) en je paspoort. Indien beschikbaar neem je best ook je lidkaart van je ploeg mee. Zo kan je met je ploegmakkers altijd naar KVK komen kijken!

Online kun je snel en makkelijk je abonnement verlengen of aankopen. Dit kan bovendien 24u/24u en 7 dagen op 7. Offline een abonnement aankopen kan nog steeds tijdens de beperkte openingsuren in het secretariaat (elke weekdag van 14u00 tot 17u30). We willen onze supporters dan ook graag stimuleren om op deze manier veilig en snel een abonnement aan te kopen.

Aankoop

Er geldt een voorrangsperiode van 3 weken (15 juni tot en met 5 juli), in die periode kunnen enkel huidige abonnees (leden) hun abonnement verlengen. Dit wil zeggen dat je je huidige plaats kunt verlengen of een andere plaats kan kiezen in het stadion.

Je kan dit op twee manieren doen:

  • Online: via www.wedoenvoort.be of kvk.be
  • Secretariaat: Je kan je abonnement ook persoonlijk komen verlengen of aankopen in het secretariaat van KVK. Het secretariaat is iedere werkdag open van 14u00 tot 17u30.

Je kan je abonnement snel en gemakkelijk online verlengen via wedoenvoort.be of in het secretariaat van KV Kortrijk. Let op, je abonnement snel en gemakkelijk online aankopen levert je een voordeel van € 10 op.

Voor abonneehouders (leden) geldt een voorrangsperiode van 3 weken, van 15 juni tot en met 5 juli. Je zitje van vorig seizoen wordt voor 3 weken lang gereserveerd en in die periode kunnen enkel huidige abonnees verlengen.

KVK geeft zijn supporters de mogelijkheid om af te zien van een eventuele compensatie en ‘Meer dan ooit!’ de club te ondersteunen in deze bijzondere tijden. Op deze manier kan je als supporter écht een verschil maken en ervoor zorgen dat we niet moeten inboeten op sportieve en extra-sportieve ambities.

Het is niet mogelijk om onderstaande abonnementen online aan te schaffen:

  • Familieabonnement
  • KV Kidsabonnement
  • UitPas abonnement
  • Generation 19 abonnement
  • JGK (Jeugd Groot Kortrijk voetbalploeg abonnement)

Hiervoor neem je contact op met ons B2B departement via business@kvk.be.

Er is een voorrangsperiode van 3 weken (8/06 tot en met 05/07) voorzien voor mensen die vorig jaar een abonnement hadden. Dat wil zeggen dat uw staanplaats abonnement in ‘mijn bestellingen gereserveerd is, gedurende 3 weken. Je hoeft je dus maar aan te melden in je online account, naar ‘mijn bestellingen’ te gaan en af te rekenen. Je abonnement van vorig jaar zit dus automatisch in ‘mijn bestellingen’. Na die voorrangsperiode zit uw abonnement niet meer in ‘mijn bestellingen’ en dien je het zelf opnieuw te selecteren.

Ja, tijdens de voorrangsperiode kan dit. Na de voorrangsperiode van drie weken gaat je zitje in de vrije verkoop en kan iedereen deze zitplaats selecteren.

Als particulier kan je slechts 1 abonnement per persoon hebben. Abonnementen zijn ten allen tijde persoonsgebonden en voor individueel gebruik. Met het oog op volgend seizoen is het van groot belang om alle contactgegevens correct en persoonlijk in te vullen. Enerzijds om te kunnen genieten van alle voordelen van het MyKVK lidmaatschap. Anderzijds om ervoor te zorgen dat jullie correct geïnformeerd worden bij veiligheidsmaatregelen die opgelegd worden of wanneer er met een beperkte capaciteit van toeschouwers moet gevoetbald worden.

Je stuurt best een mail naar info@kvk.be. Vermeld zeker ook je reservatienummer en het e-mailadres waarmee je abonnement geregistreerd is. Waarschijnlijk is je online profiel (e-mailadres) niet gekoppeld aan je abonnement.

Als nieuwe abonneehouder kan je een nieuw abonnement aankopen vanaf 6 juli. Je kan je abonnement snel en gemakkelijk online aankopen via wedoenvoort.be of in het secretariaat van KV Kortrijk.

  • Maandag tot vrijdag
  • 14u tot 17u30
  • Gewijzigde openingsuren worden meegedeeld via de website en de andere KVK kanalen

Neen. De voorrangsperiode duurt drie weken (15/06 t.e.m. 5/07) en in deze periode kunnen enkel huidige abonnees (leden) hun abonnement verlengen. We doen dit om hun engagement van vorig seizoen te belonen.

KV Kortrijk is een traditieclub met een rijke geschiedenis en het beste publiek van België. Daarnaast hebben we een trouwe fanbase en staat een bezoek aan het Guldensporenstadion garant voor sfeer. Er is geen enkel stadion in België die kan tippen aan de sfeer in onze staantribune!

Hieronder lijsten we enkele interessante feiten op:

    • KVK heeft de goedkoopste abonnementen uit de Jupiler Pro League. Met een regulier abonnement betaal je slechts € 9 per wedstrijd.
    • We hebben de jongste fanbase van België, de gemiddelde leeftijd is 33,7 jaar.
    • Vanaf volgend seizoen maak je meer dan ooit deel uit van onze club. Iedere abonnee wordt automatisch lid dankzij MyKVK. Een uniek lidmaatschap met tal van voordelen en waarbij je de kans krijgt om betrokken te worden bij de werking van onze club.
    • Onze staantribune is uniek. Nergens vind je in België een stadion waar je zo dicht bij het veld en de spelers komt.
    • Het uniek gegeven is dat we achter beide doelen een KVK tribune hebben. Aan de overkant van de staantribune vind je de familietribune. Daar vind je onder andere de KV Kidscorner terug!
    • KVK was de eerste club in België die het UitPas abonnement (voordeeltarief) introduceerde en effende zo het pad voor andere clubs.
    • Met een familieabonnement neem je je zoon/dochter gratis mee naar topvoetbal in de streek!
    • KVK is een ideale afspreekplaats om nadien nog iets te drinken op het Kouterplein.

Probeer je even in een andere internet browser? Wij adviseren om te werken met Google Chrome of Firefox.

Doe je een nieuwe poging voor je transactie af te ronden, laat dan voldoende tussen bij een nieuwe poging.

Als je een transactie wil afronden, laat dan niet te veel tijd verstrijken als je op de betaalterminal zit. Probeer dit in één vlotte handeling af te ronden.

Ondervind je nog steeds problemen, neem dan even contact met ons secretariaat via info@kvk.be .

Een abonnement kopen kan via www.kvk.be, www.wedoenvoort.be of in het secretariaat van KV Kortrijk. Maar, hoe sneller je je abonnement koopt, hoe zekerder je bent van je plaats in het Guldensporenstadion.

Als lid van de club kan je geld opladen op jouw abonnementskaartje. Hiermee kan je jouw drankjes betalen in het stadion. Het opladen van een Paycard kan je via onderstaande stappen doen.

  1. Surf naar bit.ly/KVKPaycard-opladen
  2. Log in via jouw MyKVK-profiel
  3. klik op “Caschless”, te vinden in de menu
  4. Vul jouw Paycard nummer in (te vinden op de achterkant van jouw abonnementskaart) en klik op de rode button “Balans”
  5. Vul het bedrag in dat je wilt opladen (vanaf €20 krijg je 10% extra dranktegoed op jouw abonnementskaart) en klik op de blauwe button “Top up”
  6. Je gaat automatisch verder naar je winkelmandje waar je klikt op de rode butten “Ga verder”
  7. Kies jouw betaalmethode en klik op “Selecteer Betaalmethode”
  8. Klik op “Betaal”
  9. Vul al jouw betaalgegevens correct in en betaal

Nog niet duidelijk? Bekijk de instructievideo HIER.

Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken.

Corona

KVK geeft zijn supporters de mogelijkheid om af te zien van een eventuele compensatie en ‘Meer dan ooit!’ de club te ondersteunen in deze bijzondere tijden. Op deze manier kan je als supporter écht een verschil maken en ervoor zorgen dat we niet moeten inboeten op sportieve en extra-sportieve ambities.

Per wedstrijd wordt er 5 % van de waarde van je abonnement als tegoed gestort op je abonnement (of Paycard). Dit gebeurt automatisch wanneer je bij aankoop aangeeft dat je kiest voor een compensatie en geen ‘Meer dan ooit!’ abonnement.

In seizoen 2020 – 2021 kunnen er maximum 4 wedstrijden per abonneehouder worden gecompenseerd.

Deze voorrangsperiode is een extra voordeel voor onze huidige abonnees (leden). Zo krijgen zij de kans om als eerste hun abonnement voor volgend seizoen aan te kopen. Het is een extra voordeel want in deze periode kan een niet-abonnee geen abonnement aankopen, zo ben je als huidige abonnee zeker dat je als eerste de kans krijgt om te verlengen. Op deze manier heb je meer kans om een wedstrijd bij te wonen, waarbij een beperkt publiek toegelaten wordt.

De start van het nieuwe voetbalseizoen staat gepland in het weekend van 7 augustus. De Jupiler Pro League maakt de kalender bekend in de maand juli. Zodra deze bekend is, ontvangen jullie hierover alle informatie.

  • We maken gebruik van drie parameters om te bepalen wie aanwezig mag zijn:
    1. Abonnee (leden) of niet-abonnee
    2. ‘Meer dan ooit!’ abonnement heeft voorrang op een compensatie abonnement
    3. Snelheid = zekerheid (tijdstip van aankoop abonnement)
  • Voorbeeld: We hebben 4000 abonnees (leden), waarvan 3500 de keuze voor een ‘Meer dan ooit!’ formule hebben genomen. 500 abonnees (leden) wensen dus een compensatie wanneer ze een wedstrijd niet kunnen bijwonen.
    • De eerste wedstrijd mag gespeeld worden voor 2000 toeschouwers.
      • De eerste 2000 abonnees (leden) met een ‘Meer dan ooit!’ formule worden via mail of telefoon gecontacteerd en krijgen voorrang om hun aanwezigheid te bevestigen voor deze wedstrijd.
        • 1800 abonnees (leden) met een ‘Meer dan ooit!’ formule bevestigen hun aanwezigheid voor deze wedstrijd.
      • De volgende 1500 abonnees (leden) met een ‘Meer dan ooit!’ formule krijgen dan de kans om hun aanwezigheid te bevestigen en één van de 200 nog beschikbare plaatsen in te nemen.
      • Indien er dan nog plaatsen over zijn, krijgen de 500 leden met compensatie formule de kans om hun aanwezigheid te bevestigen.
      • Indien er dan nog plaatsen beschikbaar zijn, gaan deze in vrije ticketverkoop.
    • Let op: het is dus van essentieel belang om bij aankoop van jullie abonnement jullie contactgegevens zorgvuldig aan te leveren.

Ja. In seizoen 2020 – 2021 kunnen er maximum 4 wedstrijden per abonneehouder worden gecompenseerd.

KVK Paycard

KV Kortrijk kiest er niet voor om jullie drankkaarten leeg te maken. Zo kan je volgend seizoen nog steeds genieten van de drankjes op je kaart. Je dranktegoed van seizoen 19 – 20 (op KVK Paycard of abonnement) wordt niet automatisch overgezet.

Je hebt hierin twee keuzes:

  • Je gebruikt je oude abonnement of KVK Paycard als betaalmiddel in het nieuwe seizoen (dit blijft geldig).
  • Je zet het geld van je oude abonnement of KVK Paycard over op je nieuwe abonnement. Dit kan je enkel tijdens de week in het secretariaat doen, niét op matchdag.

Neen! Je abonnement fungeert als én abonnement én KVK Paycard. Je kan dus perfect je geld opladen op je KVK abonnement.

MyKVK

MyKVK is een uniek lidmaatschap die automatisch geactiveerd wordt bij aankoop van een abonnement. Als lid van onze club zal je tal van voordelen ervaren gedurende het seizoen. Meer dan ooit zal je betrokken worden bij de werking van onze club en zal je mee de toekomst van onze club bepalen. Benieuwd naar de voordelen en inhoud van MyKVK? Klik hier voor meer info.

Je wordt automatisch lid van MyKVK als je een abonnement aankoopt bij KVK. MyKVK is een uniek lidmaatschap voor een abonneehouder.